Etiketter

(Farmor var min närmaste släkting förrutom familjen)

Över helgen och måndagen åkte jag till Gotland med familjen. Vi träffade släkten samt vänner till farmor och farfar. Begravningen ägde rum på lördagen. Efteråt var det begravningskaffe (jag läste upp ett brev till farmor) och middag med släkten senare.

Dagen efter var vi vid graven med släkten. Vi prydde den med ett hjärta i sten som mamma köpt, för att ha gravljus i. Det var dock så blåsigt att det inte gick att tända just då. Vi åkte och fikade efteråt och hade trevligt. Det blev våfflor, kaffe, saffranspvannkaka och matiga våfflor. It depends. Efteråt åkte vi i kusinskaran och spelade minigolf @ Kneippbyn. och tog en öl efter. Middagen intogs på Tofta Beach i form av pizza.

Den tredje var vi på Glassmagasinet vid Visby hamn. De har ca 100 glassorter. Sedan gick vi och kollade på medeltidsveckan som äger rum nu. Middag åt vi på Krysmyntagården med farfar. Efter det tog vi farväl av farfar för denna gång.

Gotlandsbåten var försenad, så jag kom hem kl 1 i natt.

Farmor! För mig kommer du alltid leva i mitt hjärta, vad som än händer.

Tack alla involverade! <3

