Etiketter

, ,

I det här inlägget kommer jag att berätta om hur det är att gå från undervikt till övervikt.

År 2010 blev jag diagnosticerad med anorexia nervosa och/eller ätstörning UNS (utan närmare specifikation). Jag mådde då oerhört dåligt och hatade min kropp mest av allt. Hur som helst tog jag mig ur det och blev så småningom normalviktig och hyfsat frisk.

Några år senare (2013) började jag med vissa mediciner och tröståt en del. Det slutade med 30-35 kilos viktuppgång på bara några månader. Min mage blev så stor och det har hänt flera gånger att okända personer har kommit fram till mig och frågat om jag är gravid.

Det jag vill säga med detta inlägg är att om man är väldigt smal får man kanske höra att jag man bör bli modell, vilket jag AVSKYR att höra. Om har stor tror folk att de har rätt att komma fram till en och anta att man är gravid. Jag är så himla trött på detta! Aldrig i livet att jag skulle gå fram till någon jag tror är gravid och fråga vilka månad hon är i. Alla som  är smala vill inte bli modeller. Det är det sista jag skulle vilja jobba med i alla fall.

I dagens läge har jag tränat bort nästan hela min mage för att slippa dessa kommentarer och för hälsans skull givetvis.

Vad fan är det för fel på folk?

Hur känner du?

