Etiketter

, , , , , ,

Jag har sett det andra avsnittet av ”Mina två liv”. Det var… Intressant.Ja. Jag vet inte. Det handlade mycket om kreativitet. Jag är också väldigt kreativ. Jag målar, jag är författare.

Det är svårt att ha bipolär sjukdom. Att kastas mellan hypomanier, depressioner, mani och blandepisoder. Det gör jag själv. Jag.

En vän frågade mig i går lite om hur det är att skriva så här offentligt om allt detta. Fast min blogg handlar ju inte bara om psykisk ohälsa, faktiskt. Whatever. When. Vet Rädslan finns ju alltid där. Att man ska bli sjuk igen. Insjukna i ett skov. Jag har valt att ta mediciner, trots biverkningarna. Litium och seroquel är de stämningsstabiliserade jag tar just för bipolär sjukdom. Nu när jag har varit inlagd så har litumnivån justerats. Mun var tydligen för låg. Jag ska nog ta ett till litiumprov sedan.

”Mina två liv” fick mig och också öppna mig lite till. Lite, lite till. Jag vet att jag redan är väldigt öppen, men det är ändå någonting jag inte vågar berätta. Det känns så i alla fall.

/Yolanda

