Etiketter

, , ,

20150622_013112

Nu är jag inland för första gången i år. Senast blev jag utskriven i maj 2014. De senaste dagarna innan jag blev inskriven hade jag maniska symptom. Det har jag inte längre. Natten söndag-måndag var jag hypoman eller manisk. Bilden ovan är tagen då. Det var ett jävla tjohej!

Dagen därpå skulle jag till min arbetsterapeut. När jag kommer utanför dörren, så kände jag det – igen. Jag har maniska symptom. På tunnelbanan in glömde jag att att hoppa av, skrev ca 5 dikter på en halvtimme och musiken bara dunkade i öronen. Britney Spears. Untzzzzzzz baby! När jag ska byta tunnelbanetåg i T-centralen ringde jag min arbetsterapeut och sa hur det var. Hon ville att jag skulle få en läkarbedömning på psyk. Efter det blev jag inlagd.

Nu sitter jag i min sjukhussäng. Jag har nyss tittat på första avsnitten av ”Mina två liv”. Nu är det bara det andra kvar, för jag såg det tredje på TV.

I morgon ska jag ha några timmars permission och på lördag med, för då ska jag till Bråvallafestivalen för att se Kent.

Till sist vill jag bara säga att jag inte är ute efter att andra ska tycka synd om mig.

