Hello läsare!

Igår på långfredagen kom jag och resten av familjen till Gotland. Vi åkte hem till Farmor och Farfar i Klintehamn och fikade och lite senare åt vi middag. Vägen till Gotlandsbåten var som vanligt jobbig, haha! Bråk i bilen, awesome. Ironi på hög nivå. Kvällen tillbringades mestadels med Farmor; promenad i klintehamn och samtal om allt mellan himmel och jord. När Farmor hade gått och lagt sig fortsatte jag att läsa boken ”Inte utan min dotter” (Originaltitel: ”Not widhout my daughter”) av Betty Mahmoody. En riktigt bra bok, baserad på en verklig historia, som handlar om en amerikansk kvinna som är gift med en iransk man. De har en dotter tillsammans och boken tar vid den dag de sitter på flygplanet på semester till Iran. Det ska bli spännande att fortsätta läsa den, vilket jag ska göra snart.

Idag är det Påskafton. Jag och Farfar satt i solstolar på förmiddagen som en mjukstart på dagen. På eftermiddagen bar det av till Visby för att möta upp resten av familjen. Vi satt nere vid hamnen på glassbaren, love it! De har otroligt många olika sorters kulglass. Dit måste man verkligen gå om man ska till Visby. Det var så varmt där att man kunde sitta i bara klänning. Ärmlös! Shit vad varmt det var! Tillslut orkade jag inte så jag tyckte att vi skulle gå. Så fick det bli. Sedan tog vi oss vidare till Almedalen och sedan Botaniska Trädgården. Mys! Middag blev det på restaurang Etage. De hade supergod mat. Jag åt lax med kokt potatis och fetaostcreme (: . Men dagen var inte slut efter det, för det skulle bära av till kusinerna för fika. Trevligt det med. Det var några månader sedan jag träffade dem sist, men för mina bröders del var det flera år sedan. Min yngste kusin sa: ”Det känns inte som om ni är mina kusiner länge, för vi ses aldrig” till min brorsa. Först trodde jag att han menade mig också men det gjorde han tydligen inte. Man blir ju lite mållös. Svårt att veta vad man ska säga.

Nu gör jag inte så mycket. Jag har precis öppnat påskägget jag fick av mamma, hihi. Jag fick även nya hörlurar och strumpor. Två saker jag behövde men inte orkat införskaffa! Detta är ett bevis på att min mamma trots allt kanske lyssnar på vad jag säger ibland. Tack!